W pracy wykorzystujemy najlepsze,metody i programy nauczania które pobudzają ,ciekawość i wyobraźnię dziecka rozwijają ,olsztyn logiczne myślenie i zdolności matematyczne, wzbogacają jego słownictwo i uwrażliwiają, na sztukę,Czas zabawy wypełniają piosenki, bajki, wiersze, zagadki i gry zespołowe, gimnastyka, które każdego dnia rozwijają dziecięce ciało i umysł, zajęcia muzyczne uwrażliwiają na piękno zajęcia plastyczne wydobywają potencjał twórczy a codzienna zabawa z językiem przedszkole, angielskim od najmłodszych lat ułatwia w przyszłości naukę języków obcych a także pozwala na swobodną,olsztyn,angielską komunikację werbalną już na poziomie szkoły podstawowej Nasze dzieci kochają przedszkole i uwielbiają do niego chodzić, ponieważ doświadczają tutaj troskliwej opieki i mądrej miłościRodzice, tworząc ART SCHOOL & BRITISH pamiętaliśmy o sprawach najważniejszych,olsztyn, zapewnieniu dzieciom, możliwie największego,przedszkole, bezpieczeństwa i ,przedszkole,Olsztyn,środowiska stymulującego rozwój - ale także dbałości o to, by spędzany u nas czas wypełniała przede,przedszkole,wszystkim aktywna i twórcza zabawa.c zabaw oraz ogólnopolskim konkursie literackim „Gdań

z ART SCHOOL & BRITISH SCHOOL.. Pani Przedszkolanka prowadzi zabawy z chętnymi dziećmi. Te dzieci, które są już gotowe do , rozłąki z mamą, można zostawić na czas zajęć adaptacyjnych pod naszą opieką. Na zajęcia należy zapisać telefonicznie uzgadniając olsztyn termin i harmonogram rozpoczęcia zajęć. Możemy spotykać codziennie, lub co drugi dzień, a także raz w tygodniu. Koszt zaję, adaptacyjnych wliczony jest w cenę czesnego.przedszkolaki,zabawa,edukacja,nauka,w olsztynie,przedszkole,jaroty,nagorki,nowoczesne,oswiata,dydaktyka,pla.

baner nabor 2021 jan

Galeria zdięć

baner-zabawa

Multimedia Art

baner-sztuka

Wolny czas

baner-wolny-czas

Nauka

baner-nauka

szkoa_odkrywcow
mamo-toto-wole-wode Postanowiliśmy aktywnie włączyć się w kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych, aby przeciwdziałać zjawisku nadwagi.

Nasze Placówki


strony ico przedszkole janowicza


strony ico zlobek barczewskiego


strony ico przedszkole barczewskiego


strony ico szkola janowicza


strony ico rekreacja barczewskiego

  • Urodziny Ojczyzny

Zapraszamy do galerii zdięć

rodoinfo

ban_aktualnosci

NIECH ŻYJĄ WAKACJE…!!!! 

  

1.07 – 4.07

Tematy tygodnia

Temat dnia

Główne działania

 


Wakacyjny

zawrót

głowy

1.07.

Jedziemy na wakacje

            „Jedziemy na wakacje” – rozpoznawanie i nazywanie pojazdów poruszających się po lądzie, wodzie i w powietrzu; przyporządkowanie pojazdów do odpowiednich zbiorów; „Zgaduj zgadula” – rozwiązywanie zagadek na temat pojazdów; „Praca plastyczna” (odpowiednia do wieku) - pokolorowanie obrazka z pojazdem i dorysowanie powierzchni, po której dany pojazd się porusza.

2.07.

Moje wymarzone wakacje

            „Wakacje” – zagadka; rozmowa na temat zakończonego roku szkolnego; „Jedziemy na wycieczkę bierzemy misia w teczkę” – pakujemy do plecaka rzeczy niezbędne w czasie podróży (pokaz), zabawa ruchowa; „Moje wymarzone wakacje” – praca plastyczna; „Na raz, na dwa…” – nauka piosenki M. Jeżowskiej.

3.07.

Wakacyjna podróż

            „Moje skojarzenia”- tworzenie skojarzeń z prezentowanymi obrazkami(słońce, aparat, plecak, kapelusz, samolot, rower, statek, okulary); „Taniec w przestworzach”- zabawa naśladowcza, w tle muzyka;
„ Wyprawa po morzu” – wizualizacja toczącej się opowieści; „Bezludna wyspa” – działalność zespołowa; „Księga podróżnika” – tworzenie wspólnej opowieści (po jednym zdaniu); „Wirujący krąg” – ekspresja muzyczna.

4.07.

Poszukiwacze skarbu

 

            „Tajemnicza butelka” – wprowadzenie do tematu zajęć; „My piraci” – nauka hymnu piratów; „Statek”- zabawa integracyjna; „Poszukiwacze skarbu” – zabawa; „Korona” – praca plastyczna.

7.07 – 11.07.  

Tematy tygodnia

Temat dnia

Główne działania


Owoce

jedz na

zdrowie

7.07.

Jak powstaje sok?

 

            „Owocowy kącik” – zabawa dydaktyczna, nazywanie owoców i określanie ich właściwości; „Jak powstaje sok?” –historyjka obrazkowa; „Soki owocowe” – degustacja soków; „Praca plastyczna” – wedle pomysłu.

8.07.

Owoce są smaczne i zdrowe

            „Czarodziejski koszyk” – rozpoznawanie po dotyku jakie owoce są schowane w koszyku; „Idziemy do sadu” – słuchanie wiersza B. Formy, omówienie tematyki wiersza; „Owoce spadają z drzewa” – zabawa ruchowa, „Jabłoń i pszczoły” – zabawa orient-porząd.  „Owocowy karnawał” – nauka piosenki; „Wycieczka do sadu” - ?

9.07.

Owoców jest wiele

 

            „Owocowe przetwory” – rozmowa o różnych rodzajach przetworów powstających z owoców połączona z degustacją; „Entliczek-pentliczek”- słuchanie wiersza J. Brzechwy i wykonanie ilustracji; „Sałatka owocowa” – zabawa.

10.07.

W poszukiwaniu witamin

 

            „Doktor Zdrówko” – przedstawienie bohatera; „Doktor Zdrówko i Wesoła Witaminka”- inscenizacja, rozmowa na jej temat; „W poszukiwaniu witamin” – segregowanie produktów na zawierające witaminy i nie zawierające witamin; „Moje ulubione owoce” – praca plastyczna.

11.07.

Dzień lemoniady

 

             „Co najbardziej lubimy pić? – pogadanka; „Zgaduj zgadula” – zagadka; „Cytryny” – ciekawostki; „Artschoolowa lemoniada” – wspólne wykonanie napoju.

14.07 – 18.07. 

Tematy tygodnia

Temat dnia

Główne działania


Jedz

warzywa!

Zdrowo

się

odżywiaj!

14.07.

Smaczne warzywa

 

            „Kolorowe warzywa” – nazywanie przyniesionych warzyw, podawanie przykładów potraw z warzyw; „Smaczne warzywa”- nauka piosenki; „Koszyczek na warzywa” – praca plastyczna; „Wyrywamy marchewki”- zabawa ruchowa.

15.07.

Od nasionka do roślinki

            „Co zjadamy?”- słuchanie wiersza I. Salach, wyróżnianie części roślin: korzeń, łodyga, liście; wyróżnianie części jadalnej; „Od nasionka do roślinki” – improwizowanie ruchem opowiadania n-ki; „Praca plastyczna” – lepienie z plasteliny warzyw, układanie ich w papierowym koszyczku; „Sałatka warzywna” – zabawa ruchowa.

16.07.

Dzień Marchewki

 

            „Zgadnij, co to takiego?” – zagadki słowne; „Marchewka” – zabawa orient – porząd.; „Zabawa badawczo-smakowa” – szukanie marchewki; „Puzzle” – praca zespołowa; „Marchewkowy stworek” – ozdabianie marchewki    STRÓJ POMARAŃCZOWY

17.07.

Dzień Ziemniaka

 

            NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

Inscenizacja, zagadki słowne, konkurencje sprawnościowe: „Szukanie ziemniaków”, „Rzut do celu”, „Bieg z ziemniakiem”, „Czyja dłuższa skórka, „Ziemniaczane cudaki”- wykonanie „cudaków’ z ziemniaków i różnych innych materiałów pomocniczych., „Taniec wokół ziemniaków”.

18.07.

Zdrowa i pożywna sałatka warzywna

 

             „Na straganie” – słuchanie wiersza J. Brzechwy, rozumienie pojęć: stragan, warzywniak; „Warzywne zagadki”- zagadki słowne; „Smaczne warzywa” – przygotowanie sałatki warzywnej.

21.07 – 25.07.    

Tematy tygodnia

Temat dnia

Główne działania


Lubimy

zabawy

i sport

21.07.

Na placu zabaw

            „Plac zabaw” – zapoznanie się z makietą placu zabaw oraz postacią głównego bohatera – Michała; „Michał i jego zabawy” –inscenizacja, utrwalenie reguł bezpieczeństwa na placu zabaw; „Jak ustrzec Michała przed zagrożeniami na placu zabaw” – praca w grupach, projektowanie symboli; Wyjście do ogrodu przedszkolnego i umieszczenie znaków.

22.07.

Znamy różne dyscypliny sportowe

            „Sport” – wyjaśnienie pojęcia; „Gimnastyczny blues” – improwizacja ruchowa do piosenki; „Sport to zdrowie” – słuchanie wiersza I. Świder, romowa na temat jego treści; „Ścieżka zdrowia dla dzieci” – wypowiedzi dzieci, jakie zachowania dla naszego rozwoju są korzystniejsze; „Sporty” – zabawa orient – porząd.; „Jaki to sport” – dopasowywanie różnych przyborów sportowych do dyscyplin sportowych; „Wspólny aerobik” – do piosenki „Gangnam style”

23.07.

Bezpieczne zabawy

            „Co to jest zabawa?” – rozmowa wprowadzająca; „Charakterystyka zabaw” –omawianie różnych działań dzieci, układanie schematu bezpiecznego i niebezpiecznego zachowania; „Cechy bezpiecznej zabawy” – dzieci ustalają listę cech bezpiecznej zabawy; „Dzieci i żaby” – analiza tekstu I. Krasickiego.

24.07.

Zabawy na każdą porę roku

            Portrety” – prezentacja portretów pór roku, ustalenie aktualnej pory roku, poprzedniej oraz nadchodzącej; „Pory roku” – zabawa orientacyjno-porządkowa; „Wiosenne kwiaty”- opowieść ruchowa; „Sadzimy nasionka” – zabawa ruchowa; „Kolorowe pory roku”- zabawa ruchowo naśladowcza; „Stemple z kwiatków” – praca plastyczna; „Lody dla ochłody” – wyjście na lody.

25.07.

Dzień Sportu

 

             W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM

Konkurencje sportowe:

- „Kto pierwszy” – podawanie piłki nad głową, między nogami

- „Slalom” – zabawa sprawnościowa

- „Utrzymanie równowagi” – przejście z woreczkiem na głowie

- „Uważaj na jajko” – łyżka z jajkiem Kinder, jajko nie może upaść, itp., itd.;

28.07 – 01.08.    

Tematy tygodnia

Temat dnia

Główne działania


Przewodnik

po Polsce

28.07.

Poznajemy Kraków

            „Lot balonem do Krakowa” – zabawa artykulacyjna, nadmuchiwanie balonów; „Strój krakowski” – poznanie ludowego stroju krakowskiego; „Krakus zwycięża smoka” – poznanie legendy; „Hejnał z Wieży Mariackiej” – słuchanie melodii; „Zabytki Krakowa” – oglądanie ilustracji; „Krakowiaczek jeden” – słuchanie piosenki, nauka podstawowych kroków, taniec do melodii; „Smok Wawelski” – lepienie smoka z masy solnej.

29.07.

Zwiedzamy Warszawę – naszą stolicę

            „Przelot do Warszawy” – taniec do utworu PROMENADA AMERYKAŃSKA; „Spacer po Warszawie” – zabawa „Stop-idziemy-stop”; „Układanie puzzli” – charakterystyczne obiekty W-wy (praca grupowa); „Stolica” – wyjaśnienie pojęcia”; „Wars i Sawa” – poznanie legendy, rozmowa na jej temat; „Pomniki” – zabawa ruchowa; „Syrenka Warszawska” – praca plastyczna; „Płynie Wisła” – nauka piosenki.

30.07.

Toruń – pachnący piernikiem

 

            „Toruń” – odszukanie miasta na mapie Polski; „Wycieczka po Toruniu” – pokaz zdjęć zabytków miasta, wspomnienie o Mikołaju Koperniku; „Toruńskie pierniki” – pogadanka o toruńskich przysmakach; „O Katarzynce, córce piekarza” – poznanie legendy, degustacja pierników; „Pierniki” – praca plastyczna.

31.07.

Poznań – jakie kryje historie?

 

            Zwiedzamy Poznań”- oglądanie najważniejszych zabytków Poznania; „Koziołki Pana Zegarmistrza” – wysłuchanie legendy; „Jak mierzono czas- dawniej i dziś” – pokazanie dzieciom różnych zegarów, którymi dawniej mierzono czas; „Koziołki” – praca plastyczna.

01.08.

Olsztyn – moje miasto

 

              „Poznajemy najważniejsze zabytki Olsztyna” – wycieczka na Stare Miasto, zwiedzanie olsztyńskiego zamku(?) (najstarsza grupa wiekowa); „Herb Olsztyna” – praca plastyczna.

04.08 – 08.08.    

Tematy tygodnia

Temat dnia

Główne działania


Podróże w

nieznane…

04.08.

Krajobraz Afryki - Sawanna

            „Co wiem o pustyni? – przypomnienie charakterystycznych cech, „Sawanna” – rozwiązanie rebusu; „Rejs łodzią na sawannę” – zabawa z chustą animacyjną; „Krajobraz sawanny”- wyjaśnienie pojęć, omówienie i przedstawienie charakterystycznych cech krajobrazu; „Pora deszczowa i sucha”, „Akacje, baobaby”, „Trawy” – zabawy ruchowe, naśladowcze; „Krajobraz sawanny” – praca plastyczna, „Słoń” – zabawa.

05.08.

Galapagos – Wyspy Żółwie

            „O kim mowa?” – zagadka słowna jako wprowadzenie do tematu zajęć; „Co wiemy o żółwiach?”- utrwalenie wiadomości o żółwiach(budowa, ulubione przysmaki, rodzaje żółwi); „O tym jak żółw zaprzyjaźnił się ze swoją skorupą”- słuchanie opowiadania M. Jarockiej, rozmowa na temat treści utworu; „Galapagos” – informacje, zdjęcia o Wyspach Żółwich; „Żółwie” – zabawa ruchowa; „Żółwik Sammy” – oglądanie bajki.

06.08.

Dżungla – w Królestwie Króla Lwa

 

            „Afrykańskie klimaty”- wprowadzenie do tematu zajęć, muzyka, obrazki afrykańskich zwierząt; „Co to za zwierzę?” – zagadki słowne; „Dzikie zwierzęta” – zabawa orient – porząd.; „Kto jest lepszy?” – opowiadanie n-la, zabawa naśladowcza; „Mowa Króla Lwa” – opowieść ruchowa; „Księga dżungli” – oglądanie bajki.

07.08.

Antarktyda – biały kontynent

 

            List Nandu”- poznanie bohatera dnia; „Lot samolotem” – zabawa ruchowa z muzyką; „Antarktyda” – poznanie kontynentu, jego mieszkańców; „Tor przeszkód” – zadania do wykonania, wykonując poprawnie zadanie dzieci uwalniają przyjaciół Nandu; „Pingwin” – praca plastyczna.

08.08.

Wakacyjne kino

 

         

Wyjazd do kina Helios

11.08 – 14.08  

 

Tematy tygodnia

Temat dnia

Główne działania


Artschoolowe

święta

nietypowe

11.08.

Dzień muchy i krawata

 

           

„Wiążemy krawat” – nauka wiązania krawata; „Nasze projekty krawata i muszki” – praca plastyczna.

12.08.

Dzień spódnicy

           

Projektowanie grupowej spódnicy.

13.08.

Dzień dwóch różnych skarpetek

 

           

Rehabilitacja na wesoło

Wyjazd do Salonu Zabaw dla Dzieci FIGLOLANDIA

14.08.

Piknik na trawie

 

           

Piknik na świeżym powietrzu

18.08 – 22.08.    

Tematy tygodnia

Temat dnia

Główne działania


Artschoolowy

party week

18.08.

W rytmie hip hop

- nauka układu tanecznego

- robienie graffiti

- pojedynek na taniec

STRÓJ HIP HOPOWY

19.08.

Piżama party

- pokaz mody piżamowej

- rozwiązywanie zagadek

- konkurencje z poduszką

- dowolny śpiew kołysanki

- piżamowa dyskoteka

PIŻAMA, PODUSZKA

20.08.

Zamkowa impreza

-tańce przy muzyce

- prezentacja strojów

- konkursy: „Pytania ukryte w balonach”, „Muzyczna loteryjka”; „Kopciuszek”, „Kto złapie balon?”, „Rycerz”, „Wesoły pociąg”.

KSIĘŻNICZKI, RYCERZE

21.08.

Hawaii party

           

- kolorowe hawajskie napoje

- spa dziecięce

- nauka hawajskiego tańca HULA

STRÓJ HAWAJSKI

22.08.

Monster High

 

          

- dyskoteka strachów

- konkurencje

-

25.08. – 29.08.  

 

Tematy tygodnia

Temat dnia

Główne działania


Dociekamy


Żegnajcie

wakacje –

witaj przedszkole

25.08.

Dlaczego morze jest słone?

 

            Dociekanie – skąd się bierze sól? Jak tworzą się kryształki soli – doświadczenie.

            Słuchanie bajki „O sześciu myszkach”.

            Co znaczy powiedzenie „Gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść?”

            Prace plastyczne – wedle pomysłu.

26.08.

Co to jest elektryczność?

            Słuchanie wiersza J. Tuwima „Pstryczek”.

            Dociekanie, co to jest elektryczność?

            Dlaczego latarka świeci? - Dzieci starsze.

            Zabawa elektrycznymi zabawkami.

            Rozmowa na temat – jak należy oszczędzać prąd?

            Zasady bezpieczeństwa przy posługiwaniu się urządzeniami elektrycznymi.

27.08.

W jaki sposób gaśnica gasi ogień?

            Opowiadanie, jak ludzie nauczyli się rozpalać ogień.

            Rozmowa na temat dobra, które daje nam ogień i zła, które wyrządza.

            Jak należy zachować się w czasie pożaru? Gdzie znajdują się gaśnice i do czego służą.

            Zabawy w strażaków.

28.08.

Jak startuje rakieta?

            Rozmowa na temat, czym się różni rakieta od samolotu.

            Doświadczenie z balonikiem i sznurkiem – jak startuje rakieta.

            Prace konstrukcyjne z kartonów – rakieta.

Zabawy tematyczne.

 

29.08.

Zabawa, zabawa, zabawa…

Żegnamy wakacje