NIECH ŻYJĄ WAKACJE…!!!!
1.07 – 4.07
Tematy tygodnia |
Temat dnia |
Główne działania |
|
1.07. Jedziemy na wakacje |
„Jedziemy na wakacje” – rozpoznawanie i nazywanie pojazdów poruszających się po lądzie, wodzie i w powietrzu; przyporządkowanie pojazdów do odpowiednich zbiorów; „Zgaduj zgadula” – rozwiązywanie zagadek na temat pojazdów; „Praca plastyczna” (odpowiednia do wieku) - pokolorowanie obrazka z pojazdem i dorysowanie powierzchni, po której dany pojazd się porusza. |
2.07. Moje wymarzone wakacje |
„Wakacje” – zagadka; rozmowa na temat zakończonego roku szkolnego; „Jedziemy na wycieczkę bierzemy misia w teczkę” – pakujemy do plecaka rzeczy niezbędne w czasie podróży (pokaz), zabawa ruchowa; „Moje wymarzone wakacje” – praca plastyczna; „Na raz, na dwa…” – nauka piosenki M. Jeżowskiej. |
|
3.07. Wakacyjna podróż |
„Moje skojarzenia”- tworzenie skojarzeń z prezentowanymi obrazkami(słońce, aparat, plecak, kapelusz, samolot, rower, statek, okulary); „Taniec w przestworzach”- zabawa naśladowcza, w tle muzyka; |
|
4.07. Poszukiwacze skarbu
|
„Tajemnicza butelka” – wprowadzenie do tematu zajęć; „My piraci” – nauka hymnu piratów; „Statek”- zabawa integracyjna; „Poszukiwacze skarbu” – zabawa; „Korona” – praca plastyczna. |
7.07 – 11.07.
Tematy tygodnia |
Temat dnia |
Główne działania |
|
7.07. Jak powstaje sok?
|
„Owocowy kącik” – zabawa dydaktyczna, nazywanie owoców i określanie ich właściwości; „Jak powstaje sok?” –historyjka obrazkowa; „Soki owocowe” – degustacja soków; „Praca plastyczna” – wedle pomysłu. |
8.07. Owoce są smaczne i zdrowe |
„Czarodziejski koszyk” – rozpoznawanie po dotyku jakie owoce są schowane w koszyku; „Idziemy do sadu” – słuchanie wiersza B. Formy, omówienie tematyki wiersza; „Owoce spadają z drzewa” – zabawa ruchowa, „Jabłoń i pszczoły” – zabawa orient-porząd. „Owocowy karnawał” – nauka piosenki; „Wycieczka do sadu” - ? |
|
9.07. Owoców jest wiele
|
„Owocowe przetwory” – rozmowa o różnych rodzajach przetworów powstających z owoców połączona z degustacją; „Entliczek-pentliczek”- słuchanie wiersza J. Brzechwy i wykonanie ilustracji; „Sałatka owocowa” – zabawa. |
|
10.07. W poszukiwaniu witamin
|
„Doktor Zdrówko” – przedstawienie bohatera; „Doktor Zdrówko i Wesoła Witaminka”- inscenizacja, rozmowa na jej temat; „W poszukiwaniu witamin” – segregowanie produktów na zawierające witaminy i nie zawierające witamin; „Moje ulubione owoce” – praca plastyczna. |
|
11.07. Dzień lemoniady
|
„Co najbardziej lubimy pić? – pogadanka; „Zgaduj zgadula” – zagadka; „Cytryny” – ciekawostki; „Artschoolowa lemoniada” – wspólne wykonanie napoju. |
14.07 – 18.07.
Tematy tygodnia |
Temat dnia |
Główne działania |
|
14.07. Smaczne warzywa
|
„Kolorowe warzywa” – nazywanie przyniesionych warzyw, podawanie przykładów potraw z warzyw; „Smaczne warzywa”- nauka piosenki; „Koszyczek na warzywa” – praca plastyczna; „Wyrywamy marchewki”- zabawa ruchowa. |
15.07. Od nasionka do roślinki |
„Co zjadamy?”- słuchanie wiersza I. Salach, wyróżnianie części roślin: korzeń, łodyga, liście; wyróżnianie części jadalnej; „Od nasionka do roślinki” – improwizowanie ruchem opowiadania n-ki; „Praca plastyczna” – lepienie z plasteliny warzyw, układanie ich w papierowym koszyczku; „Sałatka warzywna” – zabawa ruchowa. |
|
16.07. Dzień Marchewki
|
„Zgadnij, co to takiego?” – zagadki słowne; „Marchewka” – zabawa orient – porząd.; „Zabawa badawczo-smakowa” – szukanie marchewki; „Puzzle” – praca zespołowa; „Marchewkowy stworek” – ozdabianie marchewki STRÓJ POMARAŃCZOWY |
|
17.07. Dzień Ziemniaka
|
NA ŚWIEŻYM POWIETRZU Inscenizacja, zagadki słowne, konkurencje sprawnościowe: „Szukanie ziemniaków”, „Rzut do celu”, „Bieg z ziemniakiem”, „Czyja dłuższa skórka, „Ziemniaczane cudaki”- wykonanie „cudaków’ z ziemniaków i różnych innych materiałów pomocniczych., „Taniec wokół ziemniaków”. |
|
18.07. Zdrowa i pożywna sałatka warzywna
|
„Na straganie” – słuchanie wiersza J. Brzechwy, rozumienie pojęć: stragan, warzywniak; „Warzywne zagadki”- zagadki słowne; „Smaczne warzywa” – przygotowanie sałatki warzywnej. |
21.07 – 25.07.
Tematy tygodnia |
Temat dnia |
Główne działania |
|
21.07. Na placu zabaw |
„Plac zabaw” – zapoznanie się z makietą placu zabaw oraz postacią głównego bohatera – Michała; „Michał i jego zabawy” –inscenizacja, utrwalenie reguł bezpieczeństwa na placu zabaw; „Jak ustrzec Michała przed zagrożeniami na placu zabaw” – praca w grupach, projektowanie symboli; Wyjście do ogrodu przedszkolnego i umieszczenie znaków. |
22.07. Znamy różne dyscypliny sportowe |
„Sport” – wyjaśnienie pojęcia; „Gimnastyczny blues” – improwizacja ruchowa do piosenki; „Sport to zdrowie” – słuchanie wiersza I. Świder, romowa na temat jego treści; „Ścieżka zdrowia dla dzieci” – wypowiedzi dzieci, jakie zachowania dla naszego rozwoju są korzystniejsze; „Sporty” – zabawa orient – porząd.; „Jaki to sport” – dopasowywanie różnych przyborów sportowych do dyscyplin sportowych; „Wspólny aerobik” – do piosenki „Gangnam style” |
|
23.07. Bezpieczne zabawy |
„Co to jest zabawa?” – rozmowa wprowadzająca; „Charakterystyka zabaw” –omawianie różnych działań dzieci, układanie schematu bezpiecznego i niebezpiecznego zachowania; „Cechy bezpiecznej zabawy” – dzieci ustalają listę cech bezpiecznej zabawy; „Dzieci i żaby” – analiza tekstu I. Krasickiego. |
|
24.07. Zabawy na każdą porę roku |
„Portrety” – prezentacja portretów pór roku, ustalenie aktualnej pory roku, poprzedniej oraz nadchodzącej; „Pory roku” – zabawa orientacyjno-porządkowa; „Wiosenne kwiaty”- opowieść ruchowa; „Sadzimy nasionka” – zabawa ruchowa; „Kolorowe pory roku”- zabawa ruchowo naśladowcza; „Stemple z kwiatków” – praca plastyczna; „Lody dla ochłody” – wyjście na lody. |
|
25.07. Dzień Sportu
|
W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM Konkurencje sportowe: - „Kto pierwszy” – podawanie piłki nad głową, między nogami - „Slalom” – zabawa sprawnościowa - „Utrzymanie równowagi” – przejście z woreczkiem na głowie - „Uważaj na jajko” – łyżka z jajkiem Kinder, jajko nie może upaść, itp., itd.; |
28.07 – 01.08.
Tematy tygodnia |
Temat dnia |
Główne działania |
|
28.07. Poznajemy Kraków |
„Lot balonem do Krakowa” – zabawa artykulacyjna, nadmuchiwanie balonów; „Strój krakowski” – poznanie ludowego stroju krakowskiego; „Krakus zwycięża smoka” – poznanie legendy; „Hejnał z Wieży Mariackiej” – słuchanie melodii; „Zabytki Krakowa” – oglądanie ilustracji; „Krakowiaczek jeden” – słuchanie piosenki, nauka podstawowych kroków, taniec do melodii; „Smok Wawelski” – lepienie smoka z masy solnej. |
29.07. Zwiedzamy Warszawę – naszą stolicę |
„Przelot do Warszawy” – taniec do utworu PROMENADA AMERYKAŃSKA; „Spacer po Warszawie” – zabawa „Stop-idziemy-stop”; „Układanie puzzli” – charakterystyczne obiekty W-wy (praca grupowa); „Stolica” – wyjaśnienie pojęcia”; „Wars i Sawa” – poznanie legendy, rozmowa na jej temat; „Pomniki” – zabawa ruchowa; „Syrenka Warszawska” – praca plastyczna; „Płynie Wisła” – nauka piosenki. |
|
30.07. Toruń – pachnący piernikiem
|
„Toruń” – odszukanie miasta na mapie Polski; „Wycieczka po Toruniu” – pokaz zdjęć zabytków miasta, wspomnienie o Mikołaju Koperniku; „Toruńskie pierniki” – pogadanka o toruńskich przysmakach; „O Katarzynce, córce piekarza” – poznanie legendy, degustacja pierników; „Pierniki” – praca plastyczna. |
|
31.07. Poznań – jakie kryje historie?
|
„Zwiedzamy Poznań”- oglądanie najważniejszych zabytków Poznania; „Koziołki Pana Zegarmistrza” – wysłuchanie legendy; „Jak mierzono czas- dawniej i dziś” – pokazanie dzieciom różnych zegarów, którymi dawniej mierzono czas; „Koziołki” – praca plastyczna. |
|
01.08. Olsztyn – moje miasto
|
„Poznajemy najważniejsze zabytki Olsztyna” – wycieczka na Stare Miasto, zwiedzanie olsztyńskiego zamku(?) (najstarsza grupa wiekowa); „Herb Olsztyna” – praca plastyczna. |
04.08 – 08.08.
Tematy tygodnia |
Temat dnia |
Główne działania |
|
04.08. Krajobraz Afryki - Sawanna |
„Co wiem o pustyni? – przypomnienie charakterystycznych cech, „Sawanna” – rozwiązanie rebusu; „Rejs łodzią na sawannę” – zabawa z chustą animacyjną; „Krajobraz sawanny”- wyjaśnienie pojęć, omówienie i przedstawienie charakterystycznych cech krajobrazu; „Pora deszczowa i sucha”, „Akacje, baobaby”, „Trawy” – zabawy ruchowe, naśladowcze; „Krajobraz sawanny” – praca plastyczna, „Słoń” – zabawa. |
05.08. Galapagos – Wyspy Żółwie |
„O kim mowa?” – zagadka słowna jako wprowadzenie do tematu zajęć; „Co wiemy o żółwiach?”- utrwalenie wiadomości o żółwiach(budowa, ulubione przysmaki, rodzaje żółwi); „O tym jak żółw zaprzyjaźnił się ze swoją skorupą”- słuchanie opowiadania M. Jarockiej, rozmowa na temat treści utworu; „Galapagos” – informacje, zdjęcia o Wyspach Żółwich; „Żółwie” – zabawa ruchowa; „Żółwik Sammy” – oglądanie bajki. |
|
06.08. Dżungla – w Królestwie Króla Lwa
|
„Afrykańskie klimaty”- wprowadzenie do tematu zajęć, muzyka, obrazki afrykańskich zwierząt; „Co to za zwierzę?” – zagadki słowne; „Dzikie zwierzęta” – zabawa orient – porząd.; „Kto jest lepszy?” – opowiadanie n-la, zabawa naśladowcza; „Mowa Króla Lwa” – opowieść ruchowa; „Księga dżungli” – oglądanie bajki. |
|
07.08. Antarktyda – biały kontynent
|
„List Nandu”- poznanie bohatera dnia; „Lot samolotem” – zabawa ruchowa z muzyką; „Antarktyda” – poznanie kontynentu, jego mieszkańców; „Tor przeszkód” – zadania do wykonania, wykonując poprawnie zadanie dzieci uwalniają przyjaciół Nandu; „Pingwin” – praca plastyczna. |
|
08.08. Wakacyjne kino
|
Wyjazd do kina Helios |
11.08 – 14.08
Tematy tygodnia |
Temat dnia |
Główne działania |
|
11.08. Dzień muchy i krawata
|
„Wiążemy krawat” – nauka wiązania krawata; „Nasze projekty krawata i muszki” – praca plastyczna. |
12.08. Dzień spódnicy |
Projektowanie grupowej spódnicy. |
|
13.08. Dzień dwóch różnych skarpetek
|
Rehabilitacja na wesoło Wyjazd do Salonu Zabaw dla Dzieci FIGLOLANDIA |
|
14.08. Piknik na trawie
|
Piknik na świeżym powietrzu |
18.08 – 22.08.
Tematy tygodnia |
Temat dnia |
Główne działania |
|
18.08. W rytmie hip hop |
- nauka układu tanecznego - robienie graffiti - pojedynek na taniec STRÓJ HIP HOPOWY |
19.08. Piżama party |
- pokaz mody piżamowej - rozwiązywanie zagadek - konkurencje z poduszką - dowolny śpiew kołysanki - piżamowa dyskoteka PIŻAMA, PODUSZKA |
|
20.08. Zamkowa impreza |
-tańce przy muzyce - prezentacja strojów - konkursy: „Pytania ukryte w balonach”, „Muzyczna loteryjka”; „Kopciuszek”, „Kto złapie balon?”, „Rycerz”, „Wesoły pociąg”. KSIĘŻNICZKI, RYCERZE |
|
21.08. Hawaii party |
- kolorowe hawajskie napoje - spa dziecięce - nauka hawajskiego tańca HULA STRÓJ HAWAJSKI |
|
22.08. Monster High
|
- dyskoteka strachów - konkurencje - |
25.08. – 29.08.
Tematy tygodnia |
Temat dnia |
Główne działania |
|
25.08. Dlaczego morze jest słone?
|
Dociekanie – skąd się bierze sól? Jak tworzą się kryształki soli – doświadczenie. Słuchanie bajki „O sześciu myszkach”. Co znaczy powiedzenie „Gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść?” Prace plastyczne – wedle pomysłu. |
26.08. Co to jest elektryczność? |
Słuchanie wiersza J. Tuwima „Pstryczek”. Dociekanie, co to jest elektryczność? Dlaczego latarka świeci? - Dzieci starsze. Zabawa elektrycznymi zabawkami. Rozmowa na temat – jak należy oszczędzać prąd? Zasady bezpieczeństwa przy posługiwaniu się urządzeniami elektrycznymi. |
|
27.08. W jaki sposób gaśnica gasi ogień? |
Opowiadanie, jak ludzie nauczyli się rozpalać ogień. Rozmowa na temat dobra, które daje nam ogień i zła, które wyrządza. Jak należy zachować się w czasie pożaru? Gdzie znajdują się gaśnice i do czego służą. Zabawy w strażaków. |
|
28.08. Jak startuje rakieta? |
Rozmowa na temat, czym się różni rakieta od samolotu. Doświadczenie z balonikiem i sznurkiem – jak startuje rakieta. Prace konstrukcyjne z kartonów – rakieta. Zabawy tematyczne. |
|
29.08. Zabawa, zabawa, zabawa… |
Żegnamy wakacje |